13 mar 2023

Obsesja na punkcie bibliotekarki

 Gdy zaczynałam czytać powieść "Ty kochasz mnie" Caroline Kepnes, nie miałam pojęcia że jest to trzeci tom cyklu o Joe Goldbergu. Przyciągnął mnie do tej książki fakt, że bohaterką jest bibliotekarka. Na szczęście powieść jest tak skonstruowana, że nie trzeba znać poprzednich części serii, by móc oddać się lekturze. 

Głównemu bohaterowi wpada w oko bibliotekarka - Mary Kay DiMarco, która kieruje filią biblioteki publicznej w niewielkim Bainbridge. Mary ma "miękki głos" i "zmierzwiony koczek" i choć od 16 już lat pracuje w bibliotece, nigdy nie porzuciła marzeń o własnej księgarni. Joe stara się zrobić wszystko by urocza i piękna bibliotekarka zwróciła na niego uwagę. Zgłasza się do biblioteki jako wolontariusz, a wykorzystując media społecznościowe zdobywa wiele informacji o bibliotekarce i staje się jej wymarzonym mężczyzną. Joe powoli przejmuje kontrolę nad życiem niczego nieświadomej kobiety, a obsesja na punkcie bibliotekarki nie zna granic...

Caroline Kepnes, Ty kochasz mnie, Warszawa : Wydawnictwo W.A.B., 2021.

Książka stała się podstawą serialu, ale akurat ta część - w momencie gdy piszę te słowa - jeszcze nie ma swojego odpowiednika na ekranie. Zarówno książka, jak i serial może spodobać się fanom takich produkcji filmowych jak "Dexter". 

Mnie ta powieść zmęczyła. Potrzebowałam od pierwszych stron czasu i cierpliwości by wejść w specyficzny styl narracji, przyzwyczaić się do języka i wulgaryzmów. Nierówne tempo fabuły sprawiało, że nie raz chciałam już odłożyć ten tytuł na półkę i tak naprawdę tylko postać bibliotekarki sprawiła, że dotrwałam do końca. 

Brak komentarzy: