10 cze 2021

Mroczny sekret pisarki

 "Coraz większy mrok" to moje pierwsze spotkanie z prozą niezwykle popularnej, szczególnie wśród tzw. młodych dorosłych, amerykańskiej pisarki Colleen Hoover. Znana głównie z romansów autorka tym razem napisała swój pierwszy thriller psychologiczny. Bohaterką powieści jest pisarka Lowen Ashleigh. Będąca u progu kariery i znajdująca się w życiowej potrzebie autorka otrzymuje niezwykle atrakcyjną propozycję. Ma dokończyć popularną serię książek autorstwa sławnej Verity Crawford, której tragiczny w następstwa wypadek uniemożliwia pisanie. W tym celu Lowen przeprowadza się do posiadłości Crawfordów. Porządkując notatki znanej autorki trafia na jej autobiografię i odkrywa mroczne sekrety pisarki...

C. Hoover, Coraz większy mrok, tł. P. Grzegorzewski, Kraków : Wydawnictwo Otwarte, 2019.

Dawno żadna fabuła nie zaskoczyła mnie tak udanym zwrotem akcji jak "Coraz większy mrok". Wybaczam zatem styl (można wyczuć, że autorka specjalizuje się w romansach), skrótowe i bez głębi nakreślenie postaci oraz swoiste, jakby pospieszne, czy też jednowymiarowe przedstawienie kolejnych wątków. Cieszę się, że nie cisnęłam tej książki w kąt (a miałam na to ochotę i to nie raz) i doczytałam do końca, właśnie ze względu na ten efekt zaskoczenia. 

Brak komentarzy: