"Czeski sen" to zabawny, ale i skłaniający do refleksji film poruszający zjawisko konsumpcjonizmu i wpływie, jaki wywiera reklama na zachowanie człowieka. Przywołuję go tu na zasadzie skojarzenia i zachęcam do tego by obejrzeć. Zaś powyższe zdjęcie zostało zrobione na otwarciu kolejnej galerii handlowej w Poznaniu. Była godzina 10. Od 14 w sklepie tym miała się rozpocząć licytacja (od 1,-) telewizora, laptopa i pralki. Trochę tak jak w tym dowcipie, gdy ojciec z synem oglądają w telewizji relację z biegu maratońskiego. - Po co oni biegną? - Pierwszy dostanie 10 tysięcy dolarów nagrody. - To po co biegną pozostali?
Trochę mnie to śmieszy, ale chyba bardziej przeraża. Rozbuchany konsumpcjonizm pociąga za sobą wielorakie skutki, z globalną degradacją środowiska na czele - miał rację antropolog C. Levy-Strauss pisząc: najwięcej inwencji ludzkiej idzie na wymyślanie wynalazków neutralizujących złe skutki cywilizacji.
Trochę mnie to śmieszy, ale chyba bardziej przeraża. Rozbuchany konsumpcjonizm pociąga za sobą wielorakie skutki, z globalną degradacją środowiska na czele - miał rację antropolog C. Levy-Strauss pisząc: najwięcej inwencji ludzkiej idzie na wymyślanie wynalazków neutralizujących złe skutki cywilizacji.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz