13 gru 2011

Wychowany przez bibliotekarzy


Książka The Boy Who Was Raised by Librarians opowiada o chłopcu imieniem Melvin, który spędza cały dzień w bibliotece, pchany ciekawością i chęcią poznania świata. Trzy bibliotekarki, każda na swój charakterystyczny sposób, pomagają chłopcu znaleźć książki zaspokajające jego głód wiedzy. Pewnego dnia chłopcu ucieka jego kolekcja robaków. Bibliotekarki bardzo szybko, ku zdziwieniu chłopca, pomagają mu je wyłapać i skatalogować. Na pytanie jak im sie to udało odpowiadają: Kiedy widzimy chaos, organizujemy i katalogujemy. To leży w naszej naturze.
W tym momencie przypomniał mi się mój przyjaciel bibliotekarz, który w Empiku układa poprzestawiane mapy. A opowieści o Melvinie można wysłuchać tu.


2 komentarze:

papryczka pisze...

Książeczki wysłucham troszkę później:) A co do map w Empiku, to podczas mojej pracy kilka lat w Empiku (to było pół roku) także czasem przypadał mi w udziale obowiązek układania map. Wbrew pozorom nie jest to czynność znowuż taka prosta. Jest zewszechmiar to czynność upierdliwa:))
Pozdróweczka:)

Eva Scriba pisze...

Nom, tylko, że mój przyjaciel tam nie pracuje. :))