19 maj 2012

Zmisimy do czytania!


Księgarnia internetowa bearbook.pl jest skierowana do konkretnego odbiorcy, więc może dlatego nie słyszałam o niej wcześniej. Dopiero analiza przypadku w kwietniowym wydaniu Marketingu w Praktyce pozwoliła mi na poznanie ich oferty. Sam pomysł uważam za niezwykle trafiony. Symbolem księgarni jest pluszowy Miś Dyrektor, a hasłem Zmisimy do czytania! Bardzo mnie zaciekawiła wypowiedź właściciela księgarni:

Od pewnego czasu moją konkurencją nie są już inne sklepy internetowe adresowane go gejów. Teraz moją konkurencją jest Empik, który coraz śmielej poczyna sobie ba rynku książek adresowanych do gejów i lesbijek. Znamienny jest przykład filmu Oczy szeroko otwarte, który miał być moim bestsellerem, ale Empik uzyskał na niego miesięczną wyłączność i w tym czasie większość zainteresowanych tam go kupiła.

Ta praktyka dotyczy nie tylko tego jednego przypadku, niestety. Właściciel bearbook.pl rozszerzył ofertę o inne produkty (świetne pocztówki!) dzięki czemu być może nie pożre go książkowy potwór.

Brak komentarzy: