8 sie 2015

Okładki, ach okładki...

W Dużym Formacie ukazał się wywiad z Michałem Batorym grafikiem, plakacistą i twórcą większości okładek wydawnictwa Drzewo Babel

We Francji robiłeś też okładki książek dla dużych wydawnictw - Belin i Librio-Flammarion.
- W Polsce od 20 lat robię prawie wszystkie okładki dla wydawnictwa Drzewo Babel. Pracuję tak samo jak nad plakatem. Długo była to jedyna moja praca w Polsce. 

Nie miałeś innych propozycji z wydawnictw?
-Odmówiłem, bo nie podobało mi się, w jaki sposób mnie poproszono. Zadzwonił człowiek i powiedział, żebym zostawił nieduże wydawnictwo i pracował dla większego. Na wyłączność. "Pewnie nie ma pan z nimi kontraktu. Ja panu lepiej zapłacę i będzie pan miał więcej książek". Powiedziałem: "Nie mam spisanego kontraktu, ale z Basią Stępień znamy się od 20 lat i mamy kontrakt moralny - nie wiem nawet czy tak się mówi - a więc pana propozycja mnie nie interesuje". 
Wywiad można przeczytać tu. Ukazał się też album poświęcony twórczości artysty Grafika emocjonalna.  

Brak komentarzy: