22 wrz 2013

XV Ogólnopolska Konferencja Bibliotek Niepublicznych Szkół Wyższych

Trudno jest napisać coś o konferencji gdy człowiek biega z kluczami, steruje klimatyzacją i obsługuje rejestrację uczestników, czyli jest organizatorem. Nie sposób ogarnąć wszystkich ciekawych wykładów, wykrada się czas na to, by choć uczestniczyć w warsztatach. Nie wypada wprost chwalić - bo jak? To była moja pierwsza konferencja bibliotek niepublicznych i nie mogłam oprzeć się wrażeniu, że zebrała się tam naprawdę niesamowita, wyjątkowa grupa ludzi. Miałam szczęście poznać ciekawe osoby z branży albo wprost z blogosfery. Niełatwo jest oddać ten klimat serdeczności jaki panował wśród zebranych bibliotekarzy. Jacek Walkiewicz na swoim blogu napisał "z wielu miejsc na świecie, w których byłem najbardziej pamiętam chwile kiedy miałem wrażenie, że jestem we właściwym miejscu, o właściwym czasie i z właściwymi ludźmi". Miałam takie poczucie właśnie na tej konferencji  - a na kolacji szczególnie -  za co wszystkim uczestnikom z całego serca dziękuję

fot. A. Wróbel

fot. A. Wróbel

fot. A. Wróbel
Hasłem przewodnim konferencji było budowanie relacji. I choć temat może się wydać oklepany, to myślę, że w czasach kryzysu (choć premier ogłosił jego koniec, to jakoś patrząc dookoła w to nie wierzę), niepewności i zawirowań to właśnie w drugim człowieku należy szukać oparcia. I życzę wszystkim bibliotekarzom - bez względu na to czy pracują w sferze publicznej czy nie - by tych życzliwych osób na których zawsze można liczyć, mieli wokół siebie jak najwięcej. Do zobaczenia za rok!

3 komentarze:

Basia Pelc pisze...

Świetna inicjatywa! Gratuluję.

sygnaturka pisze...

Było super! I bardzo miło było Cię poznać osobiście, choć przelotem (zabieganie rozumiem - przeżyłam to w zeszłym roku ;). Liczę na jeszcze jakieś spotkanie, jeśli zawitasz do Łodzi lub ja zawędruję do Poznania :) Pozdrawiam!

Eva Scriba pisze...

Też się bardzo cieszę, że mogłyśmy się poznać. I mam nadzieję - do zobaczenia wkrótce! Ściskam. :)